GABEM MAHU ANJUR KONGRES JIHAD EKONOMI

MELAKA 15 Oktober 2006 – Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem) berhasrat menganjurkan Kongres Jihad Ekonomi tidak lama lagi bagi meningkatkan semangat perjuangan ekonomi di kalangan orang Melayu dan bumiputera di negara ini.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata, kongres itu akan diadakan dengan kerjasama Pergerakan Pemuda UMNO dan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim).

Menurutnya, tujuan utama kongres itu diadakan adalah untuk menuyokong rancangan kerajaan memastikan keadilan sosio-ekonomi kepada setiap rakyat.

Abdul Rahim berkata, kongres itu juga akan memfokuskan kepada kemampuan kerajaan dalam meningkatkan ekonomi orang Melayu.

“Bumiputera perlu memegang majority dari segi penguasaan ekonomi negara walaupun sasaran sebenar 30 peratus, t etapi dari segi hak keadilan sosio-ekonomi orang Melayu menurun dari 20 peratus kepada 18 peratus,” katanya

Beliau yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO bercakap kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan bantuan Hari Raya Aidilfitri kepada 65 orang anak yatim dari Rumah Anak Yatim Fatimah Az-Zaharah, Bukit Katil di sini.

Menurut Abdul Rahim, beliau juga mahu semua orang Melayu dapat mengubah minda dengan memandang dunia keusahawanan sebagai satu kerjaya mulia dan menjadikan budaya pada masa depan.

“Gabem ingin mewujudkan satu masyarakat perniagaan dan perdagangan bumiputera yang lebih luas,” katanya
0 Comments:
Post a Comment
<< Kembali
 


Biodata
Baginda s.a.w. bersabda; Orang yang berusaha membantu para janda dan orang miskin diibaratkan sebagai orang yang berperang di jalan Allah, seperti orang yang bangun sembahyang sepanjang malam dan seperti orang yang berpuasa tanpa berhenti. (H.R. Bukhari & Muslim)
Dilawati Sejak Ogos 2006
    counter
Aktiviti Terkini

15 Jan 07 (Isnin)
Setiap aktiviti akan dipaparkan disini
  


Berita Terdahulu
Arkib
Email RTC


Pejabat
Suite 30-1, Wisma UOA 11
No. 21, Jalan Pinang
50450 Kuala Lumpur

Tel : 03-2163 4668
Fax : 03-2163 5658
SMS : 019-2010 000


Kalendar
Semak Keahlian UMNO


Semak Daftar Pengundi



Bancian Pemilih


Gabem Sana Sini





Akhbar Hari Ini
Pautan